Pinto baseina zelta un tirkīza raktuvēs Džošua Tree nacionālajā parkā netālu no Palmspringsas

By | jūnijs 20, 2022

Man bija apmēram 12 gadu, kad pirmo reizi devos uz Pinto baseinu, lai gan es toreiz nezināju, ka tā to sauc. Bija 70. gadu vidus, un es biju tikai bērns, kas tika atvests kopā ar brāli un māsu, kamēr mamma un tētis saulainā pēcpusdienā ar Toyota Landcruiser kopā ar draugiem pētīja tuksnesi ap Palmspringsu. Es zināju, ka esam tālu no mājām. Likās, ka mēs būtu ceļojuši ārpus Mēness. Zeme jau sen vairs nebija golfa laukumi un pilsētas ielas. Tagad tās bija tikai smiltis un akmeņi, pakalni un ik pa laikam krūmāja zāle.

Tētis un viņa draugs Lī saskārās ar zemu pakalnu grupu garas izpostītas ielejas vienā galā tā sauktajā Džošua Tree nacionālajā parkā. Es tik daudz zināju. Skatoties uz kalnu, es arī zināju, ka nolietotais ceļš ir nelīdzenāks par visu, ko mans tētis bija mēģinājis savā četrriteņu automašīnā. Bet vēlme redzēt to, kas atrodas tieši aiz kores, bija pārāk liela. Tā vietā, lai riskētu ar automašīnu tik tālu prom no palīdzības, mēs nolēmām aiziet līdz virsotnei un palūkoties pāri tās malai. Tur mēs redzējām izkustētos netīrumus, kas iezīmēja mīnu kā izraktu. Tā mēs pārgājām pa otru pusi un atradām ne tikai vienu, bet trīs mīnu.

Pirmā izrādījās visdziļākā un interesantākā. Es iegāju vairākus simtus jardu atpakaļ kalnā, no kura tas bija izgrebts. Vienā brīdī jums bija jāstājas uz rokām un ceļiem, lai izlīstu cauri caurumam, kas palika no sen pagātnes alas. Tad jums bija jāiet pāri vecam dēļu dēlim, kas bija novietots virs bezdibena cauruma, kas bija apmēram astoņas pēdas vai vairāk. Tajās uz visiem laikiem stiepās vecas, saraustītas kāpnes. Mēs nometām akmeņus, lai mēģinātu novērtēt tā dziļumu. Varējām dzirdēt, kā akmeņi krītot pāris reizes atsitās pret cauruma malām. Bet no apakšas mēs neko nedzirdējām. Dēlis bija vecs, mezglots un sadalīts. Caurums varēja būt jūdze, jo tas mani biedēja. Bet es gāju pāri.

Tālāk raktuvēs es sastapos ar kaut ko tik neticami daudziem cilvēkiem, kuriem es nevilcinos ticēt. Es neesmu ģeologs. Es nevarētu pamanīt zelta dzīslu, ja uz tās būtu neona izkārtne – un tas ir tas, ko šīs raktuves veidotāji bija meklējuši gandrīz pirms simts gadiem, kad viņi raka to, es esmu pārliecināts par to – bet tirkīza, tur ir nevajag kļūdīties. Tas ir dziļi zaļgani zils un spilgts, jo viss izkļūst pat neapstrādātā veidā. Un turpat, šīs raktuves sienā, tā bija tikpat plata kā vīrietis un skrēja no grīdas līdz griestiem alā, pazūdot jumtā un skrienot zem tā grīdas.

Pirms mēs tajā dienā izbraucām, es otrreiz iegāju šahtā, gatavs āmurs un bruņojies ar piecu galonu krāsas spaini. Es šķeldoju, raustu un izrāvu šīs lietas no kalniem, līdz mans spainis bija pilns, un atnesu to visu mājās. tas bija glīts displejs manā guļamistabā, ierāmēts uz mana Zvaigžņu karu albuma fona. Atlikušo tirkīza krāsu es atdevu kā Ziemassvētku dāvanas, akmeņus tikpat lielas kā manas dūres un zili zaļus kā Klusais okeāns Havaju salās.

Pārējās raktuves bija jautras, lai gan ne tik lieliskas. Viens nogāja taisni lejā kā caurums pirmajā raktuvē. Bet nebija horizontāla ceļa, ko šķērsot. Otram vēl bija nolikts vecs sliežu ceļs, un alas ietekā sabruka sarūsējis rūdas vagons, tas iebrauca tikai apmēram piecdesmit pēdas, un tad bija citas kāpnes, kas nokāpa apmēram trīsdesmit pēdas līdz kādai izkraušanai. Tā kā es biju mazākais bērns, mans tētis mani ievēlēja kāpt lejā pa kāpnēm, domādams, ka tas varētu mani noturēt, neviens lielāks to nepamēģinātu. Es devos uz leju, bet piezemēšanās nekur nevedīja, tas vienkārši beidzās.

Mēs tajā dienā braucām mājās tumsā ar lieliskiem stāstiem, ko atcerēties visu mūžu.

Pāriet uz priekšu divdesmit un vairāk gadus līdz 90. gadu vidum. Es gribēju to atrast vēlreiz, taču visu mūžu man nebija īstas sajūtas par to, kur tas atrodas, izņemot Džošua Tree nacionālā parka tālāko pusi, un tas bija milzīgs tuksnesis, kam bija jāložņā. Tomēr bez labāka plāna es saņēmu karti un sadalīju to daļās. Pirmo reizi es braucu ar savu Jeep Wrangler tikai ar vienu no saviem bērniem un manu sievu. Mēs to neatradām. Otrajā reizē mēs noīrējām Jeep Cherokee, jo man bija vairāk bērnu, no lidostas un pārmeklējām citu tuksneša daļu. Joprojām nav atradumu. Taču trešajā braucienā, atrodoties lielā īrētā četru riteņu piedziņas Ford Excursion komplektā ar sievastēviem un lielāku ģimeni, mēs pārsteidzām zeltu – vai, varētu teikt, tirkīza krāsu.

Kad mēs devāmies lejup pa zemes ceļu, kas mani aizveda tālāk tuksnesī, nekā es varētu zvērēt, ka esmu gājusi iepriekš, tālumā redzēju kalnu kopumu, pāri vienam no tiem kāpjam rievotu, nolietotu ceļu. Mana āda kņudēja. Mēs noparkojāmies ceļa lejasdaļā, un es paķēru lukturīti, āmuru un spaini, aiz manis daudzi bērni un ģimene. Virsotnes virsotnē es redzēju pirmās raktuves izkustētos netīrumus, un zemu, kalna lejā, netālu no tās, atradās sasists vecs Toyota pikaps, kas joprojām darbojas, un neliels ģērbtu vīriešu pulks. nolietotās drēbēs. Acīmredzot arī citi bija atraduši mīnu gadu gaitā.

Tomēr tas atkal bija tas. Es iegāju šahtā un izrāpoju cauri tagad vēl vecākajai alai, pagāju garām dziļajai bedrei un dēļam, kas stiepās pāri, uzmanīgi, lai mani bērni tās tuvumā neizdarītu neko muļķīgu. Un, kad es nokļuvu tirkīza vēnā, es biju nedaudz pārsteigts, lai gan ne pilnībā, atklājot, ka mana vēna ir mīnēta. Joprojām bija daži fragmenti no tā, ko es atcerējos, ko es šķeldoju veco laiku dēļ. Un es atradu vēl dažus zilganzaļus gabalus uz grīdas, izsitot netīrumus. Bet galvenais tirkīza vāls tika pie citām ģimenēm, zēniem, kas arī to bija atklājis gadu gaitā. Mēs bijām atraduši raktuvi, un es to nekad vairs nepazaudēšu, tā ir iegulta manā prātā kā lielisks galamērķis pa vidu, kur doties: mana personīgā daļa no pazudušās dienvidrietumu ainavas, kas papildināta ar stāstiem par apraktiem dārgumiem, tikai pasakas.

Dažus gadus pēc tam pie manis ieradās mans draugs Kriss Šurila. Viņam bija kāds izraušanas aprīkojums, un mēs devāmies uz raktuvi. Mēs rāpāmies garām alai un ielūkojāmies dziļajā bedrē un kāpnēs, kas stiepās uz visiem laikiem. Virs bedres bija uzcelts vecs koka režģis, kuru līdz šim biju palaidis garām, iespējams, tāpēc, ka vienmēr skatījos, kur lieku kājas un cik tuvu bedrei atrados savos agrākajos pārkāpumos. Mēs piesējāmies uz sijas, piespiedāmies pie auklas un iemetām caurumā divus simtus jardu virves.

Krisam nebija baiļu. Viņš palēcās pāri tukšajai vietai un ZEEEE, viņš izmisīgā tempā norāva virvi. Es biju piesardzīga kā jaunava līgava savā kāzu naktī, baltā pa kāpnēm pa vienam pakāpienam, lai gan es biju piesiets un it kā drošs, drošs. Viens no senajiem pakāpieniem sabruka zem mana svara, un es izlēcu mirušajā telpā. Kriss par mani pasmējās un kliedza, lai pasteidzos. Kad es atkal izklepoju sirdi no rīkles, es paātrināju nokāpšanu. Kad es panācu Krisu, viņš karājās lielākas kameras vidū. Šaurā rīkle bija pavērusies apmēram trīsdesmit vai četrdesmit pēdu garā dobumā. Kāpnes joprojām stiepās cauri melnuma vidum, kur tās šķērsoja veca kaķa pastaiga, ko atbalstīja divi pa četri, kas kaut kā piestiprināta pie šķietami attālajām alas sienām. Tas bija kā kaut kas no Stīvena Kinga romāna. Kaķa pastaiga ieskrēja tumšā sānu dobumā abos galos, kas bija iegriezti zemē. Kriss saka ātrāk, nekā es spēju atbildēt: “Es iešu to pārbaudīt,” atvieno savu skapi un rikšo pa senajiem dēļiem, kas tumsas gaismā piekārti kā kaķis uz palodzes.

“Kris, idiots,” es kliedzu. Tie dēļi, iespējams, ir simts gadus veci. Viņš bez bažām atlec zem manis. “Ak, viņiem viss ir kārtībā,” viņš saka. Un, lai gan es to nezvērētu, iespējams, ka tās bija tikai manas bailes, kas izraisīja pārspīlējumu, man šķita, ka redzu viņu atsitamies pret viņiem, lai pārbaudītu viņu spēku. Ja viņi būtu cietuši neveiksmi, es nezinu, ko viņš vai es darītu. “Tas gals,” viņš teica, raustīdams īkšķi atpakaļ uz caurumu, kuru viņš tikko bija izmeklējis, “iet tikai dažas pēdas un nonāk strupceļos.” Viņš devās uz otru pusi, atkal pazūdot tumsā: “Arī šajā pusē.” Viņš atgriezās un piesējās atpakaļ uz līnijas, un mēs devāmies vēl lejā.

Mums bija vēl aptuveni 75 pēdas, lai būtu auksts, pirms bijām pārāk tuvu virves galam, lai nodrošinātu komfortu. Kriss joprojām ērti karājās uz virves bez rokām, kas nesaturēja nebeidzamās kāpnes vai akmeņainās bedres malas. Es joprojām turējos pie kāpnēm, jo ​​tas bija tā vērtas, jo visas vecumdienas tas jutās labāk nekā nekas. Bet, redzot Krisu tur karājamies un tukšo melnumu zem viņa, mēs joprojām zinājām, ka nevarēsim iet tālāk. Mēs nospiedām akmeni no cauruma malas un nometām to. Lai gan bijām 200 jardus zemāk no sākotnējā sākuma punkta, klints neatskanēja galīgās miera skaņas. Mēs to izdarījām vēlreiz ar citu akmeni. Mēs joprojām nevarējām dzirdēt, kā tas trāpīja apakšā.

Mēs uzkāpām atpakaļ un konstatējām, ka mūsu sievas un bērni ir uz mums dusmīgi. Mēs bijām atradušies šajā bedrē vairākas stundas, un viņi teica, ka pēc pirmajām trīsdesmit minūtēm kliedza pēc mums. Vienīgais, ko viņi zināja, bija tas, ka virve joprojām bija nostiepta un laiku pa laikam šūpojas.

Visa Pinto baseina teritorija ir nosēta ar mīnām. ja dodaties ārā, jums ir lielas izredzes nomirt. Es to nesaku, lai būtu trauksmes cēlējs. bet ja nopietni: zemē ir pietiekami lielas bedres, lai tajās varētu iebraukt ar automašīnu, un dažām no tām nav dibena. Ir alas, kas ieiet kalnos simtiem jardu garumā, garām bedrēm un alām un sapuvušiem balstiem, un jūs esat stundu attālumā no palīdzības pat ar automašīnu, ja jums ir problēmas. Un ja nu mašīna salūzt.

Neejiet tur, ja neesat pieredzējis un sagatavots. Reizēm es nespēju noticēt, ka es to darīju bērnībā un tad darīju to vēlreiz ar mani, un tad darīju to vēlreiz ar virvi, atbaidīšanas aprīkojumu un bezbailīgu draugu.

Atbildēt

Jūsu e-pasta adrese netiks publicēta.